Monstra
 
  Zombieman
  Shotgun Guy
  Heavy Weapon Dude
  Imp
  Demon
  Ghost
  Lost Soul
  Cacodemon
  Pain Elemental
  Hell Knight
  Baron of Hell
  Arachnotron
  Ravenant
  Mancubus
  Arch-Vile
  The Spider Mastermind
  The Cyberdemon
 # Tabulka odolnosti monster #


 
Zombieman
 Zombieman
Někteří z těchto hochů byli tvoji nedavní přatelé a spolubojovníci; někteří ti dokonce ještě dluží peníze. Pravděpodobně se ztratili někde v průchodech, nešťastníci. Ale nyní jsou zpátky a není s nimi žádná rozumná domluva - bývalí vojaci jsou posláni, aby tě zraňovali a ničili. Nejsou moc odolni - lze je obvykle zničit jedinou kulkou vyslanou do citlivé oblasti. Ze všech nepřátel jsou bývalí vojáci nejpomalejši a nejméně silní. Ale není radno je podceňovat - jejich kulky jsou opravdové a zraňují. V závislosti na místě, kam tě trefí, poklesne tvé zdraví a brnění od 1 do 15%.
 
Shotgun Guy 
 Shotgun Guy
Vedle těchto vrahounů jsou obyčejní vojáci úplná neviňátka. Bývalí seržanti jsou opravdu, opravdu nepříjemní. Kdysi v nich mohla být špetka lidskosti, ale nyní jsou to doslovné bestie. Je zajimavé, jak moc se podobají seržantům, pod kterými jsi kdysi trpěl a které jsi nenáviděl. Je zajímavé, že je stále nenávidíš. V závislosti na přiblíženi a zamíření je možné zničit bývalého seržanta jedinou střelou z pušky nebo jedinou střelou z pistole do hlavy. Bývalí seržanti jsou rychlejši a odolnějši než obyčejní vojáci - kdysi to musely být opravdové šajby. Pokud tě bývalý seržant trefí, poklesne tvé zdraví a brnění v rozmezí od 9 do 49%.
 
Heavy Weapon Dude 
  Heavy Weapon Dude
Tento Schwarzenegger s rotačním kulometem může být dost nebezpečný v momentě, když ho neobjevíš včas. Palí nepřetržitě dlouhou dávku kulek a je třeba tento proud zastavit dobře mířenau ranou z pušky co možná nejrychleji, jinak ti do skotačení moc nebude.
 
Imp 
 imp
Ne, to není nevinný malý dáblík s vidlicí, rohy a ocasem. Impové jsou špatnou zprávou ve hře. Setkaní s jednou z těchto oblud není vůbec přijemné - Imp ti svými drapy ostrými jako žiletky serve 3-24% zdraví a brnění. Impoví rovnež vrhají ohnivé koule, které rovnež tropí škodu od 3 do 24%. Před Impem je nejlepši mít dobrou techniku úskoku do strany, jinak se koulím nelze přilis vyhnout. Stejně jako u bývalého seržanta lze Impa skolit jedinou dobře miřenou střelou z pušky - přimo do jeho tlamy. Při střelbě z dálky jsou nutné dvě až tři střely. Horši je to se střelbou z pistole - na Impa platí až pět dobře miřených ran. Impové nejsou moc rychlí, ale jejich skakavé pohyby, trhavá síla a ohnivé koule z nich dělají nechutné protivníky.
 
Demon 
 Demon
Představ si oholenou gorilu s rohy a kolozubou tlamou. Nyní si představ, že je úplně hloupá, ale silná jako náklaďák. A jsi doma to je Démon. Nejvetši démonovou hrozbou jsou jeho kruté čelisti, které činí z této obludy smrtelné nebezpečí. Jediné zakousnutí ti sníží zdraví a brnění o 4-40%. Nejlepší metoda, jak se s démony vypořádat zejména tehdy, když jsou nepřijemně blízko, spočívá v použití dobře nabroušené motorové pily. Jak se jinak dostaneš poblíž Démona, koleduješ si o umíráček. Jestli máš přesnou ruku a Démon není blízko, postačí také dvě nebo tři střely z pušky. Vůbec se nedoporučuje bojovat s Démonem ručně - jen se více rozdráždí. Démoni jsou skoro nejrychlejšími příšerami světa DOOMu - v běhu získají okamžitě plnou rychlost. Pokud nemáš motorovou pilu, je nejlepší před nimi couvat a pálit do nich dobře miřené střely z pušky.
 
Ghost 
 ghost
Duchové jsou obzvláště nepříjemní, protože nikdy nevíš, odkud se blíži. Jejich částečná neviditelnost a vysoká rychlost z nich činí jedny z nejprotivnějších a nejhůře zničitelných oblud DOOMu. Ubližují stejně jako Démoni - koušou a způsobují škodu na zdraví a brnění v rozsahu 4-40%. Pokud si ducha nevšimneš, ukouše tě zaživa. Způsob, jakým se dá Duch zjistit, spočívá v dobrém sledování určitých vizuálních poruch - to je příznak, že se v tomto místě nalézá Duch. I zničení Ducha je podobné jako zničení Démona - dvě nebo tři střely z rozumné vzdálenosti. Nicméně rychle se pohybující a částečně neviditelná přišera je opravdu obtížným cílem, často ji spatříš až tváři v tvař. Tehdy je ten nejlepši čas pro motorovou pilu nebo kulomet.
 
Lost Soul
 lost soul
Letající rohaté lebky si klidně poletují ve velké výšce, dokud tě neuvidí. Pak zautočí ve stylu kamikadze a uberou ti 3-24% zdraví a brnění. Nejlépe je vypořádat si to s nimi z velké vzdálenosti. Při dobrém míření stačí dvě až tři střely z pušky. Pokud máš dobrou zasobu kulek, je dobré použít kulomet a kropit ztracené duše vydatným proudem střel.
 
Cacodemon
 Cacodemon
A jsme u pořádně monstrózní kreatury. Mnohorohý jednooký Cacodémon si majestatně pluje ve výšce a občas vyplivne smrtelnou ohnivou kouli. Pokud tě jedna z nich trefí, buď si jistý, že byla asi poslední - tedy pro tebe. Cacodémon sice postrad rychlost Ztracen, duše, ale přesto se nepohybuje zrovna líně. Pokud se na tobě vysmaží jedna z ohnivých koulí, přijdeš o 6-60% brnění nebo zdraví. Při spatření tohoto stvoření je nejlepší vytáhnout kulomet s plnými z sobníky a začít "pražit". I když je možné Cacod,mona zničit střelbou z težší zbraně, je kulomet výhodný, protože zabr ní příšeře vyplivnout na tebe svou ohnivou kouli. Perfektní jsou rovnež rakety, ale je nutné přesně zamíření. Rovnež je dobrá plazmová puška, kde stačí tři až pět dávek.
 
Pain Elemental
 Pain Elemental
Nepoletuje tak svižně jako Cacodémon, zato vyplivuje letající lebky. Nedáš-li mu přiliš času a něčím ho pokropíš, ušetříš si pak spoustu práce a střeliva s lovem asfaltových holubů (Lost Soul). Pozor!!! V momentě, kdy dostane poslední ránu a natahuje brka, provede odchod ze světa (pardon pekla) velice zakeřným způsobem. Exploduje a ve víru výbuchu ještě porodí až tři letající lebky.
 
Hell Knight
 Hell Knight 
Velmi přesně metá zelený sliz, který podstatně snižuje tvoji odolnost. Razance jeho útoku z něj dělá nebezpečného protivníka. Vydrží dlouho i pod intenzivní palbou kulometu. Jistější je použití těžších kalibrů nebo přesných zásahů z brokovnice v kombinaci s rychlými úkroky do stran.
Pozor! Rád se k tobě rychle přibližuje, když k tomu má možnost, až na dosah ruky.
 
Baron of Hell
 Baron of Hell 
Tyto příšery zplodilo snad samo peklo. Vážně. Podobají se mimořádně nechutným minotaurum - pevní mutantní svaly, brutalní síla a mozeček s jedinou myšlenkou na vraždění činí Barona možná nejhorším nepřítelem vůbec. Jediné škrábnutí mocné Baronovy paže ti sebere 8-80% zdraví nebo brnění. Co je ale horší: Baron po tobě vrhá svazky paralyzující energie, ničící 8-64% zdraví nebo brnění. Tvé první setkaní s pekelným baronem může být klidně tvé poslední. Jak se s tímto nechutným stvořením vypořádat? Máš alespoň pět raket? Budeš potřebovat každou a ještě přesně mířit. Dobrá je plazmová puška a samozřejmě také BFG 9000. Plazmová puška musí vypálit asi 50 dávek, v závislosti na přesném míření a přiblížení. Pokud máš dostatek štěstí a ve tvé ruce je BFG 9000, stačí jediný výstřel, rovný 40 jednotkám. Baron se pohybuje velmi rychle. Jestli se k tobě dostane zezadu, máš jen pár vteřin života.
 
Arachnotron
 Arachnotron
Malý mozek na kovových nohách s plazmometem mezi předníma nohama. Nedovol mu zahájit cílenou palbu. Neustálým kličkováním a krytím se za nejbližší překážky znemožníš pavoukovi přesně zasahnout a při tom se snaž zasadit mu par přesných ran z raketometu (staci 3) nebo nečeho silnějšího.
Pozor: Pavouci mají nečo jaka infračervené vidění, takže častečná neviditelnost; kterou použiješ k ochraně, je v tomto případě na nic!!!
 
Ravenant
 Ravenant
Jeden z odolnějších nepřátel, na které je opět lépe brát težší kalibry. Né že by se nedal sundat i z pušky, ale dlouho to trvá a čas jsou peníze, že: Dokaže vrhat podivné ohnivé výboje z obou ramenních vrhačů najednou. Nenech se ukolébat počátečním chybným směrem letu těchto výbojů. Jsou jakoby částečně dálkově řízené a naberou směr na tebe až v poslední fázi letu. Úkroky do stran nejsou nic platné a je potřeba rychlým během měnit pozici. Dostane-li se ti až na kůži, pak si tě teprve vychutná. Fackuje totiž s takovým napřahem, jako by vrhal disk na olympiádě. Raději honem uteč. Motorovka je na ty kosti málo účinná a jsou to od něj opravdu děsné petelice.
 
Mancubus
 Mancubus
V každé ruce svírá podivný ohňomet, ze kterého vystřeluje velice chaoticky stejné výboje jako Ravenant, jen trochu větší. Jeho střelba je vedena v dávkách a velmi nepřesně, ale hustota pokrytí většího prostoru ohnivými výboji je mnohdy nebezpečnější než cílená palba. Obzvlášť tehdy, když je kolem tebe malý prostor pro úhybné manévry. Naštěstí je tento sud špeku velmi nepohyblivý, a tak si do něj můžeš zkoušet vystřelovat z kulometu třeba monogramy svých obdivovatelek nebo zkratky politických stran.
 
Arch-Vile
 Arch-Vile
Na to jak je vychrtlý a drobný má velice tuhý kořínek a také užasně rychle běhá. Je nejrychlejší z pozemních nepřátel. V rychlosti ho předčí pouze Ztracená duše, jenomže ty poletují vzduchem. Odolává všem těžkým zbraním poměrně dlouho a jediným přesným vystřelem ho dokaže sklátit pouze BFG 9000. Čas od času zvedne ruce nad hlavu a vyčaruje kolem tebe ohnivou stěnu, která ti na zdraví dvakrát nepřidá. Naštěstí intervaly mezi kouzly jsou dostatečné pro rychlé zamíření plazmové pušky či BFG 9000.
Pozor: Ve své bezprostřední blízkosti oživuje již zabité démony!
 
The Spider Mastermind
 The Spider Mastermind 
Je možné, že tato plíživa úchylka vznikla pouhým chaosem univerza? Byl vznik Anomalie pouze nahodný? Nebo existují hlubší síly, machinace a záměry? Snad může být odpověď nalezena nyní, v okamžiku přímeho setkaní s pavoukem Mastermindem. Tato cyberorganická nestvůra je vybavena ultrarychlým samopalem a je skutečně nezastavitelná. Budeš skutečně potřebovat pomoc těch, které jsi se pokoušel zničit před chvílí. To je situace, kde může být velkým štěstím objevení hordy Cacodémonů a jednoho hnusného Cyberdémona. A doporučení hrdinům: vůbec nepomýšlej na přiblížení k pavoukovi Mastermindovi bez úplně plné nalože zbraní a raket, zdraví a brnění. Ke zničení této kreatury jsou potřeba tři údery BFG 9000, 150 střel z plazmové pušky nebo 15 raket.
 
The Cyberdemon 
 
Nadechni se a píchni se špendlíkem. Toto není žádná obyčejná noční můra. První pohled na hrůzného Cyberdémona se ti naskytne v úrovni Tower of Babel (epizoda Shores of Hell, tj. epizoda 2, úroveň 8). Dojem je více než mohutny - a není to jen velikost Cyberdémona, co děsí na první pohled (Cyberdémon tě rozmáčkne jako švába, když na tebe šlápne). Cyberdémon je hybridní stvoření, amalgám hardware a organického materiálu, totální robotické monstrum. Levá ruka Cyberdémona byla přestavěna na vrhač raket s nevyčerpatelnou zásobou. Jediná raketa z Cyberdémonova arzenálu zničí od 20 do 160 (ano, 160) procent tvého zdraví a brnění. Nejlepší způsob, jak je možné se s Cyberdémonem vypořádat, spočívá v tom, že s nim nebojuješ přímo, ale necháš ho pomlátit se s ostatními monstry (jako jsou např. pekelní baroni nebo pavouk Mastermind). Jestli nejsou kolem žadná jiná monstra, musíš spoléhat na kombinaci nejtěžších zbraní. Cyberdémon se zhroutí až pod zhruba 200 střelami z plazmové pušky. Nejlepší je BFG 9000, ale i zde jsou nutné čtyři dobře miřené rány. Pokud máš zhruba 20 raket, budou steží stačit. Jediný problém spočívá v nalezení času, když jsi pod těžkým tlakem raketového deštíku z Cyberdémonovy pravé paže. Pokud se ti podaří uspět v přímem setkaní s Cyberdémonem, píchni se špendlíkem zase - je možné, že se ti to jenom zdálo.
  

 
Tabulka odolnosti monster:
Podle této tabulky se dá zjistit množství střeliva potřebného ke zničení jednotlivých nepřátel a také počet zásahů, které jsi schopen obdržet ty od nich nebo oni sami mezi sebou. Jedná se ale pouze o obtížnost "Ultra Violence" a ideální zásahy bez jakékoliv ochrany!!!
 
Cacodémoni, Peklní Baroni s Rytíři a Ravenanti mají speciální střelivo a proto je v tabulce uvedeno v kolonkách Caco., Baron, Kostra.
Aktér
Typ střeliva
kulky
náboje
rakety
plasma
BFG
Caco.
Baron
Kostra
Hráč
10
2
2
5
1
7
4
3
Zombieman
2
1
1
1
1
2
1
1
Seržant
3
1
1
2
1
2
1
1
Imp
6
1
1
3
1
4
2
2
Heavy Weap.
7
1
1
4
1
5
3
2
Démoni
14
2
1
7
1
10
5
4
Lost Soul
10
2
1
5
1
7
4
3
Ravenant
30
5
2
15
1
22
10
8
Cacodémon
36
6
2
18
1
27
14
10
Pain Elemental
40
6
2
20
1
27
14
10
Arachnotron
50
8
3
25
1
34
17
12
Hell Knight
50
8
3
25
1
34
17
12
Mancubus
60
9
3
30
1
40
20
15
Arch-Vile
70
10
4
35
1
50
24
18
Baron of Hell
100
15
5
50
1
67
34
25
Mastermind
300
43
15
150
2
200
100
75
Cyberdémon
400
58
20
200
3
267
134
100
 
Tabulka vznikla na základě empirických zkušenoustí. Hodnoty jsou proto jen přibližné a v některých případech se mohou nepatrně lišit.

aboutvite, ze...tipy&trikycheatyparametryhudbadefault.cfgovladanimapymonstersitemszbranepribeh