Vite ze...
 
- význam cheatů -
- vesměs -
 

Význam cheatů
IDDQD
-
tento cheat byl vytvořen autory aby mohli pozorovat útoky monster zblízka a přitom nebyli zabiti. Proč DQD? No, prostě jeden z programátorů DOOMu, Dave Taylor, byl dříve členem tříčlenné skupiny s názvem Delta-Q-Delta. Pojmenovali se proto DQD, protože jejich společenství ukončilo (Quit) vysokou školu dříve než, než dostali závěrečné osvědčení.
IDDT
-
při programování automapy, byla potřeba vidět, jestli se vždy a správně zobrazuje. Proto byl do hry zakotven kód IDDT, který zobrazuje všechny její (i zatím neporbádáné) oblasti. Jméno kódu je opět po Dave Taylorovi, protože jeho podpis je DT přeškrknutý šipkou. V režimu automapy napiš IDDT dvakrát a uvidíš vše, co může být na mapě viditelné; tvůj hráč bude mít přes sebe šipku!
IDMYPOS
-
MY POSition = má pozice pro získání souřadnic hráče.
IDBEHOLDx
-
kde x je písmeno: I (Invisibility) neviditelnost, S (Strength, berzerk pack) válečný amok, V (inVulnerability) pro nesmrtelnost, R (Radiation suit) antiradiční oblek, A (computer Area map) počítačová mapa, L (Light ampflication goggles) zesvětlující brýle.
IDSPISPOPD
-
při návrhu map a architektury udělali autoři občas chybu a octli se uzavřeni v určité části místnosti. Proto byl zaveden cheat IDSPISPOPD. Proč ale takový název? Je to menší historka, která začala řadu měsíců před vydáním DOOMa, kdyř skupina na Usenetu nazvaná comp.sys.ibm.pc.games začínala být nervózní z čekání na vydání verze DOOMu. Lidé v této skupině začali být nervozní z toho, že všichni kolem nich mluví o připravovaném DOOMu, a proto začali hovořit o připravované fiktivní hře nazvané SPISPOPD, což je "Smashing Pumpkins Into Small Piles Of Putrid Debris". Vymysleli všechno okolo této hry a také toho, kdo ji vytvořil. Dokonce na to vydali FAQ (často kladené otázky a odpovědi)! Pak - někdo opravdu takovou hry napsal. Nebyla tak dobrá, ale v hitparádě Internetu se umístila v první stovce. Takže její jméno autoři vtělili do DOOMu jako věčnou památku této skupině a všem na Internetu.

Vesměs
 
  • význam zkratky BFG 9000.......Big Fraggin' Gun
  • význam zkratky WAD........Where's All the Data
  • když vstoupíte v 30. levelu do teleportu a objevíte se v hlavní místnosti s mozkostěnnou zamumle vaše zvukovka cosi nesrozumitelného (máte-li zvukovku). Tetno zvuk (puvodni.wav 57 kB) dává smysl až když si jej pustíte pozpátku (otoceny.wav 57 kb), uslyšíte větu: "To win the game, you must kill me, John Romero." (pro neangličtináře zkusím přeložit: Chceš-li vyhrát hru, musíš zabít mě, Johna Romera. A skutečně pokud si dáte procházení zdí (IDCLIP) a projdete zdí s mozkem uvidíte v malé komůrce hlavu Johna Romera napíchnutou na kůlu.(oba tyto zvuky v ZIPu 67 kB)
  • když spustíte hru s parametrem devparm (což je vývojový režim): 'doom(2) -devparm' můžete pak při hře típat obrázky ze hry do souboru DOOMxx.PCX (320x200x256 barev), kde xx je vzestupné číslo od 00 do 99.
  • další funkcí parametru devparm je možno zjistit kolik snímku za sekundu vám hra jede. Hru spusťte jako v předcházejícím příkladu. Při hře si pak všimněte vlevo dole pod statusbarem je řada teček Některé jsou černé a ty druhé jsou myslím růžové. Nás bude zajímat počet těch růžových, ten pak dosadím do zlomku:
          •     70
          ------------------------- = počet snímků za sekundu (max. 35)
          počet růžových bodů + 1
  • další možností jak zjistit počet snímků za sekundu přesněji je spustit hru příkazem: 'doom2 -timedemo demo2'. Hned po načtení se spustí automaticky demo ve zrychleném módu a po jeho ukončení hra skočí do DOSu (Win) a vypíše hlášku: timed xxxx gametics yyyy realtics , výsledný počet snímků za sekundu pak získáte ze zlomku:
      • číslo xxxx
        ---------- * 35 = počet snímků za sekundu.
        číslo yyyy

aboutvite, ze...tipy&trikycheatyparametryhudbadefault.cfgovladanimapymonstersitemszbranepribeh