Screenshot

DooM Open 2010

Účastníci prosincové DooM Open 2010, chybí Bubuss se synem...

Archiv novinek 2008

[ 30.12.08 ] [ 18:47:41 ] [ Draza ] [ Komentáře: 7 ]

Nový Euro admini a nový turnajový systém na ZD fórech

Není tomu dávno, co mne oslovil Dew s prosbou o představení nových ZD Euro adminů české scéně, ale také s novým systémem turnajů. A co k tomu říká sám nový Euro admin Dew?

"Zdravím vás.

Někdo už to možná ví, někdo ještě ne, ale vzhledem k zaneprázdnění Dráži a Ragnaroka a dlouhé době úpadku Zdaemon turnajů se tak nějak nadivoko a zčistajasna zvolili noví admini - cybershark, Nero a moje maličkost. Trošku to komplikuje fakt, že turnajový interface na stránkách je rozbitý. A že nemáme žádné pravomoce. :) Raider už o tom prý slyšel, ale než nám nakliká adminy pro evropskou sekci, chce si s námi osobně promluvit. Napadá mě tak 10 vtipných poznámek, tak si vyberte vaši oblíbenou. Zatím budeme všechno řešit přes Humanbonese, který je hlavním turnajovým adminem a chystá opětovný start amerických turnajů. Technicky nás zajišťuje Stealth, který kutí nový systém turnajových stránek. Já mám samozřejmě fungovat jako spojka pro naši rozsáhlou doomovací populaci, tak doufám v nějakou odezvu. :)

Plánujeme nějaké novinky, anglicky už jsem je vyblil tady na ZD fóru, ale shrnu to česky pro jazykolamky.

- Rádi bychom 2 turnaje za měsíc, klasické OS/NS rozdělení. Chceme střídat známé a nové/neznámé mapy, vždycky nějak nastřídačku v těch stylech. Ale OS bude konzervativnější a asi ostřejší. Cybershark asi bude mít nějaké novinkové nápady, ale budeme ho krotit :) CTF, FFA, Heretic, Coop, atd. zatím neřešíme. Je možné, že se něco takového může stát, ale zatím je všechno moc nejisté.

- 4 turnaje za rok budou Grandslamy, jako v tenise. Budou to ty nejprofláklejší mapy, co lákají davy a snad i silné hráče. 2 budou OS a 2 NS. Kromě toho bude asi trošku akcentovaný i vánoční OS turnaj, aby se posílil význam OSu.

- No a konečně bodovací systém, prostě odměny za výsledky v turnajích. Něco jsme plánovali a ufon měl dobrý nápad s tím tenisem. V ATP bodování se získané body po roce ztrácejí, respektive je člověk musí na tom samém turnaji obhájit. Např. body z ledna 2009 se v lednu 2010 lidem seberou a přerozdělí, ČSSD style. Znemožní to, aby nějaký maník nasyslil bazookovský náskok a nikdo už ho nikdy nesesadil - první zůstanou jen aktivní hráči. Pomocí bodů se pak bude nasazovat do pavouka v budoucích turnajích. Tohle se začne praktikovat aspoň tak 3 měsíce po našem startu, než se věci rozjedou.

- Krátce přiblížím ty body samotné. Za vstup do turnaje dostane hráč 1 bod. Za každý další postup si pak přičítá vzrůstající odměny. Ty odměny jsem odkrokoval nástřelem, možná se to ještě změní, jestli se ukáže, že jsem to posral. Když vám soupeře disknou, body za to nebudou. V neúplném pavoukovi dostanou lépe nasazení hráči volné první kolo a tím přijdou o první prémii, začínají už od druhé. Neměli by ty body potřebovat a slabší naopak mají možnost trošku šplhnout.

P - účastník; L - osmifinále; Q - čtvrtfinále; S - semifinále; R - poražený finalista; W - vítěz

1 ... P32, P16, P8

5 ... L32, Q16, S8

10 ... Q32, S16, R8

20 ... S32, R16, W8

50 ... R32, W16

100 ... W32

- Příklad: Vítěz plného turnaje pro 32 hráčů dostane: 1+5+10+20+100 = 136 bodů. Když bude nasazený v turnaji s 28 hráči a má 1.kolo volné, přijde o ten +5 krok a má jen 131 bodů. V grandslamu budou všechny zisky kromě toho prvního bodu zdvojnásobené.

Snad to bude fungovat. A snad bude zájem. Ocenil bych, kdyby se třeba hlásili i čeští hráči. :) Jo a první měsíc to rozjedem ve velkém stylu, abychom na sebe upoutali pozornost. Hned na úvod startujeme OS grandslam v Judasu, NS mapka bude Chernobyl. Trénujte jidáše! :) Registrace budou na ZD fóru, ale klidně dejte vědět mně."

Zdroj: Nové turnajové stránky, zatím dočasně umístěné. Stealth to pořád vychytává, ale líbí se mi.

[ 12.12.08 ] [ 01:09:37 ] [ Hokis ] [ Komentáře: 6 ]

Knížky týkající se Doomu snadno a rychle.

Ještě pořád přemýšlíte co k vánocům, máte kamaráda doomera a chcete mu udělat radost, nebo chcete udělat pod stromečkem radost sami sobě, mám pro vás skvělý tip.
Dooma v singlu nebo mulťáku, už jste si jistě zkusili, ale co dělat v autobuse nebo vlaku, kde nemáte svoje pařební doupě po ruce. Mno co jiného než vytáhnout již dříve zde zmiňované knížky. Tedy 4 díly na námět vaší oblíbené hry:
  • Doom 1 - Po kolena v mrtvých
  • Doom 2 - Peklo na zemi
  • Doom 3 - Pekelné nebe
  • Doom 4 - Konec hry
Více o knihách na Fantasyshopu.
Tyto zajímavé knihy stahujte z rapidshare, popřípadě si je můžete i koupit na uvedených stránkách.

Pozn. Vím, že už zde byly news o knihách, nicméně zde jde hlavně o download.
Pozn2. knihy jsou ve formátu .doc
[ 11.12.08 ] [ 01:04:30 ] [ Hokis ] [ Komentáře: 0 ]

Doom Allstars 08, kdepak... a co takhle 2009?

Pokud už jste u doomu strávili více než rok jistě víte, že proběhla jakási akce doom Allstars, pamětníci pamatují dokonce dvě takovéto akce. Pokud ne nezoufejte a koukněte na tyto fóra. Allstars 05 a Allstars 07.

Cílem mého organizování minulého ročníku, bylo nejen si pořádně zahrát, pobavit, ale také udělat s této akce stabilní každoroční exhibici.

V říjnu tohoto roku mě napadlo udělat další podobnou akci, čas s časem se sešel a v tuto chvíli to vypadá spíše až na příští rok. Fórum už běží a celá akce je zatím ve fázi příprav, tak se stavte na fórum přidat Váš názor (nápad), který může být zcela zásadní pro běh celé akce. Aktuální fórum
Tak co říkáte Doom ALLSTARS 2009 dáme to dokupy ne.
[ 10.12.08 ] [ 20:38:48 ] [ Vain ] [ Komentáře: 0 ]

Chocolate Doom 1.2.0

K patnáctému výročí původního dooma vyšla i nová verze jeho nejvěrnější kopie pro nejnovější operační systémy a embedded zařízení. Již od verze 1.0.0 se jedná spíše, respektive většinou, jen o menší opravy a vylepšení. Stejně tak tomu je i u nové verze 1.2.0.

Chocolate Doom se dá již považovat za kompletně doladěný port a Fraggle jej jen domazluje, o čemž nasvědčuje i seznam změn, ve kterém se dočtete, že se o žádné nové funkce nejedná.

Stahovat novou verzi pro Váš operační systém můžete z oficiálních stránek.
[ 09.12.08 ] [ 21:18:48 ] [ Twister ] [ Komentáře: 4 ]

Mutace: Doom-server - > Doom5.cz

K dnešnímu dni, tedy 15 let od vydání Dooma přichází Kelvin s honosným dárečkem v podobě nového webu. Původní Doom-server už přestal sloužit díky svým nárokům na systém, který musel být vyměněn. Nový web naleznete na adrese: www.doom5.cz. Jako pozitivní změny hodnotím:

1. snadnější zapamatovatelnost (hrozný slovo) adresy
2. registrační systém uživatelů a s tím spojená blokace nicku
3. možnost psaní příspěvků registrovaným uživatelům (systém blogů)

Nezbývá než Kelvinovi popřát mnoho zdaru, těším se na nějakou novinkovou smršť, kterou doomscéna potřebuje.
[ 08.12.08 ] [ 09:02:52 ] [ smash ] [ Komentáře: 1 ]

Flash Doom

Když mi dorazil odkaz od Mr.XXX na tuto stránku, tak jsem si nejdřív myslel, že se jedná o další flashovou doom-style hru jako třeba tento flashdoom, Ale když se v browseru objevilo klasické menu, zapnul jsem repráky a ozvaly se staré známé zvuky, tak jsem v duchu zajásal a rychle prasknul do klavesnice - dávám v menu New game - Knee deep.. (teď se na pozadí začlo přehrávat demo) - Hurt me plenty a nevěřím vlasním očím - je to doom naportovaný do flashe. Projíždím první mapu, jde to celkem plynule, bohužel nejdou nastavit klávesy (je tam defaultní bindování), tak se tam chvílí motám než dojedu do exitu. Zvuky se přehrávají trochu se spožděním, nehrají midi, nelze používat myš, ale jak píše Mike, autor toho portu, tak nějaká vylepšení by ještě udělat šly. Protože je Doom stále chráněn licencí IDsoftu, tak je tento port pouze v rozsahu shareware Doom 1. Za zmínku také stojí, že za vznikem tohoto portu je technologie Adobe Alechemy, která umožňuje kompilovat programy v C/C++ do swf.

Jinak autor tohoto portu poukazuje i na to, že jeho práce není prvním pokusem o převod Dooma do flashe, jakýsi Max se kdysi pustil do přepisování zdrojového kódu dooma do ActionScriptu, v současné době má zatím přepsaný engine bez menu, HUD, inteligence příšer, více o tomto projektu se můžete dočíst na na stránce code.google.com/p/doomedonline nebo shlédnout demo na Maxově blogu.
Zdroj: thx to Mr.XXX za poslání odkazu
[ 08.12.08 ] [ 01:08:35 ] [ Twister ] [ Komentáře: 4 ]

Nový vzhled idoom fóra

Přes víkend jsem si krapet pohrál s idoom forem, který sem oblík do novýho kabátku aby nám hezky ladilo s novým designem idoomu. Systém hodností sem nechal, klidně uvítám diskuzi na toto téma:). Nový vzhled si můžete nastavit ve svém profilu na foru.

Edit: smash[id] | 9.12.2008 7:13
včera večer jsme ještě s twistrem doladili úvodní logo a některá tlačítka

Idoom forum old
[ 02.12.08 ] [ 19:36:36 ] [ Twister ] [ Komentáře: 4 ]

Klan Black Kabaragoya zrušen

Dnes jsem se celkem náhodou dozvěděl od Bulba, že klan Black Kabaragoya byl k 28. listopadu zrušen. Na vině je hlavně neaktivita členů. Jak vyplývá ze stránek klanu, Bulb a Graim přecházejí do týmu k Funebrákovi (Last Mohicans), který zatím nemá webovky. Každopádně tato zpráva vypovídá o aktuální situaci na český doom scéně. Aktivních i nových  hráčů ubývá a nezdá se, že by se to mělo v nejbližší době měnit. BK to vyřešili rázným krokem. Doufám, že podobně to zatím nehodlá řešit klan Immortal Doomers, který má momentálně pouze 2 členy.

Výňatek ze stránek BK:
Dnešním dnem tedy končí klan Best Killers, nebo později Black Kabaragoya.
Klan nám fungoval po dlouhé téměř tři a půl roky, o jeho vznik se zasloužili Messiah, Dj.Neo a spol. Chtěl bych tedy, jako nejstarší a téměř! zakládající člen klanu, prostřednictvím této newsky poděkovat všem bývalým i současným členům za to, že byli součástí tohoto skvělého celku, že se zasloužili o doufám dobré jméno našeho klanu mezi 'konkurencí' a především za to, že jsme si čas strávený tady nad tím mohli pořádně užít.

BK končí
[ 01.12.08 ] [ 20:53:48 ] [ Draza ] [ Komentáře: 1 ]

Rozhovor s organizátory Idoom´s Birthday LAN Party 2008

S touhle myšlenkou jsem si už nějaký ten čas pohrával a prakticky jsem ji i relativně brzo zrealizoval, akorát jsem nechtěl, aby rozhovor s duem Twister / Smash vyšel dřív než samotnej report z Lanky.

Oba dva se mi podařilo vyzpovídat a jsem rád, že sem můžu přispět zase s nějakou tou zajímavůstkou o proběhlý lance a vlastně i nejen o lance. Nicméně dost už bylo řečí okolo tak vzhůru na Křížový výslech Idoom teamu :)

[ 26.11.08 ] [ 18:35:57 ] [ Draza ] [ Komentáře: 9 ]

Kontest listopad - epilogue

Tak a máme tady skoro konec listopadu s ním jsem celkem i v rekordním čase připravil spolu s naším chief nekroeditorem map Tomsou_x jeden fajn kontestik na téma 100% killz.

Vzhledem k nevydařenému minulému kontestu, kde sice mapa byla dobrá ale complevely udělaly svoje, takže ani vlastně nevim kdo měl dema v pořádku a kdo ne, jsme se uchýlili k editu jedné klasické mapy, takže tady by to mělo být v pohodě. Vítězem z minula je asi patrně Psichotik, kterej to smaží ještě teď v týdnu takže asi není o čem více spekulovat.

Sejdem se tedy zase v neděli večer na irc. Na GP jsem byl už dvakrát těsně před osmou a nikdo tam nebyl takže zájemci radši napište o link přímo mě a nebo si zprovozněte irc :)

V neposlední řadě jsem si říkal, že by mohla bejt docela sranda si během tý hoďky sdělit emoce o blokujících prasatech apod. přes tsko. Zájemci o tenhle "live" bonus doražte na doomerský kanál DoomGodz. Heslo sdělím na irc, případně na požádání, i když se myslim, že valná většina scény tenhle kanál dobře zná :)

[ 23.11.08 ] [ 04:39:16 ] [ Twister ] [ Komentáře: 2 ]

Reportáž z Idoom´s Birthday Party 2008

Dnes je ten slavný den, kdy jsem konečně dokončil reportáž z říjnové výroční lan akce.  Myslím, že akce to byla úspěšná, i když účast mohla být i lepší, což si idoom určitě zasloužil. Ale nebudu zbytečně kecat, mrkněte na report z idoom´s birthday party 2008.


P.S. Případné chyby hlašte do komentářů, je možný, že sem někde něco přehlíd, přece jen s tim bylo neskutečně moc práce.
Páteční hospoda Sobotní lanka Vítězové duelového turnaje
[ 21.11.08 ] [ 14:46:12 ] [ Draza ] [ Komentáře: 0 ]

Kontest listopad - part 2

Tak jsem opět našel nějakou tu skulinku v čase a prozkoumal nějakej ten wad s tim, že bych v některý mapce rád udělal kontest. Berte tedy na vědomí, že:

- v neděli v 20.00 kontest odstartuje

- sraz opět na irc nebo na gameparku (pro ty co nemají rozběhaný irc)

- princip bude stejný jako byl v kontestu no.2

Tuhle newsku ještě editnu a přidám sem link na wad, až se definitivně rozhodnu, kterou mapu budeme hrát. Zatím jsem našel jen takovou speedovou s příšerama, ale říkal jsem si, že by bylo fajn zahrát nějakej 100% kills jako posledně, akorát tentokrát již ne s Commander Keenem :)

EDITED

Wad, ve kterém se bude hrát je Scythe2

Zdroj: Idoom Singleplayer fórum - Kontest no.3
[ 20.11.08 ] [ 09:44:05 ] [ smash ] [ Komentáře: 3 ]

Vyšel PrBoom 2.5.0

Na měsíc přesně vyšla po dvou letech vývoje nová verze multiplatformního, především singleplayerového, portu hry Doom. PrBoom patří mezi stálice herních portů a je tady s námi již od roku 2000. Nepřináší žádné převratné novinky, především stabilizuje jádro samotného enginu a opravuje pár bugů, za vydatné pomoci PrBoomu+.

Stahovat nový PrBoom a podívat se na seznam změn od poslední stabilní verze můžete na adrese http://prboom.sourceforge.net/
Zdroj: Vain (poslaná novinka)
[ 07.11.08 ] [ 14:37:32 ] [ Draza ] [ Komentáře: 3 ]

Kontest listopad - part 1

Rozhodl jsem se minimálně dočasně přebrat po Ufonovi dobře nakoplej nápad s pořádáním singl kontestů, jímž jsme se inspirovali na nedávno proběhlé lance. První kontest se sektal s vlnou nevole a sporů, což vyústilo v Ufonovi "ruce pryč" od projektu, takže doufám že v druhým kole už to bude znatelně lepší.

Mapa má pracovní název 111 a dám ji k dispozici někdy v neděli pár minut před osmou hodinou večerní, kdy by kontest měl začít. Mapa je ze starého GZ mappacku, takže ji většina z vás určitě zná. Došlo tady k drobným modifikacím, které neprovedl nikdo jiný než náš čerstvý oslavenec a prznitel hříbátek - Tomsa_x. :) Mapa je dle mého mínění ok a faktor náhody, který byl třeba v prvním kontestu u prasat je úplně vyloučen.

Hráči co se budou chtít zúčastnit:

- buďte nejpozději v 19.45 v neděli na českém doomerském irc kanálu.

- start je v 20.00 a budete mít hodinu na předvedení nejlepšího času.

- 3 nejlepší dema uveřejním na uploadu, který nám poskytl Ufon a vyhlásím vítěze

- po vyhlášení začne týdenní kontest v téže mapě - cílem bude vypilovat čas k dokonalosti

Doufám, že změna některých pravidel a chodu kontestů bude přínosná a zúčastní se co nejvíc kvalitních českých hráčů. Ještě jednou díky Tomsovi za úpravu wadu a těším se na vaši účast v neděli

Zdroj: Idoom Singleplayer fórum - Kontest no.2
[ 06.11.08 ] [ 16:19:29 ] [ Draza ] [ Komentáře: 10 ]

Happy Birthday Tomsa_x

Joo rok se sešel s rokem a z našeho klanovýho zakladatele se stal dědek se vším všudy! Je mu dnes rovných 25 a zítra chystá pekelnou chlastačku tady u nás na severu na otcově chatě a bude to pravděpodobně bolet. Každopádně je to dost důležitá informace, která si dle mého uvážení zaslouží novinku (krom toho, že sem si chtěl vyzkoušet nový adminský rozhraní :P)

Nicméně vše nejlepší ty kluku ušatej a doufám, že o to víc se teď budeš věnovat singlovým a psacím aktivitám, když už budeš v tom domově doomchodců teď na plnej úvazek :)

Zdroj: Tomsovy anály
[ 17.10.08 ] [ 20:57:34 ] [ smash ] [ Komentáře: 40 ]

Happy Birthday Idoom !

Tento měsíc to je 10 let co se na internetu objevila stránka s názvem DoomPage, která byla předchůdcem Idoomu. Autorem obou stránek byl Mr.XXX a myslím, že Idoom byl na svou dobu skvělý a nadčasový počin. Jak léta plynuly tak nám Idoomu zestárnul a přestal vyhovovat dnešním požadavkům na fanouškovské stránky. Přibližně začátkem roku 2006 jsem se donutil k tomu, že jsem začal pracovat na nové verzi těchto stránek s tím, že za pár měsíců to bude hotovo. Jenže pracovní a jiné povinnosti či zájmy způsobily to, že jsem na nové verzi dělal po malých kouskách s velkými časovými odstupy, takže datum spuštění idoomu bylo stále odsouváno (původně to bylo myslím léto 2006, pak vánoce 2006, pak vánoce 2007) až se to šnečími kroky povedlo právě u příležitosti 10tého výročí této stránky. Současné možnosti a funkce nového Idoomu jsou sice vzdáleny od plánů, které jsem v roce 2006 měl, ale myslím, že alespoň tato verze bude zas na další dobu důstoujnou pro stránku jakou Idoom je. Změny se nedotkly jen vzhledu, layoutu a funkcí, ale i obsahu - z původního idoomu jsem použil jen články, které v dnešní době mají co říct. Takže zavěrem - keep dooming & enjoy it.
[ 16.10.08 ] [ 07:26:15 ] [ Twister ] [ Komentáře: 12 ]

Idoom´s Party: sumarum

Pro upřesnění a kompletaci základních informací mrkněte na následující řádky. Celý víkend začíná už zítra v hospodě. Lanka začíná v sobotu v 10:00. Hernu máme zamlouvenou na 24 hodin. Prosím hráče aby se do herny dostavili pokud možno na tu desátou, ať můžeme hned začít.

Páteční hospoda 17.10.08
KDE: Pivnice U Hrocha (na Malý Straně) (web)
KDY: 18:00 - 23:30
ADRESA: Thunovská 178/10, Praha 1
KUDY: Metrem #A (Malostranská), odtud šalinou #22 (Malostranské náměstí)
MAPA: mapy.cz
LAN sobota 18.10.08
KDE: Herna Battlezone (web)
KDY: SO 10:00 - NE 10:00
ADRESA: Myslíkova 23, Praha 1
KUDY: Metrem #B (Narodní třída (200m) nebo Karlovo naměstí (230m), Šalinou (Karlovo náměstí, Lazarská, Jiráskovo náměstí)
MAPA: mapy.cz


P.S. Určitě jste si všimli, že se nám trošku zmenšil počet registrovaných lidí. Odpadli Tomsa, dew, Doomerman a otazník teď visí nad Titanem. Pokud se najde někdo kdo nepřijede, dejte mi vědět.
[ 10.10.08 ] [ 07:17:30 ] [ Vain ] [ Komentáře: 0 ]

Odamex 0.4.2

Včera vyšla nová verze Odamexu, která přináší jako obvykle mnoho novinek a oprav. Mezi základní věci patří například opravení silent BFG, které v minulých verzích nefungovalo. Pro CTF přidán nový kanál, aby se naopak zvuky vzájemně "nepřehlušovaly".

Mezi už podstatnější změny patří opraven bug u myši, takže otáčení již není cukané ale plynulé - tento bug byl velice podstatný a na opravu se čekalo jako na spasení, Ralphis slíbil, že do verze 0.5 to opraveno bude - je. Dále byla implementována funkce na nahrávání a ukládání dem. Bohužel jsem neměl možnost zjistit, jak je to se zpětnou kompatibilitou uložených pozic z klasického Dooma, tak nebo tak, pokud by zpětná kompatibilita mezi originálními pozicemi vázla, je v plánu.

Na straně serveru přibylo pár nových proměnných. Zmíním alespoň sv_teamspawns a shufflemaplist. První proměnná nastavuje náhodnost spawnů v týmových hrách. Tedy když je sv_teamspawns 0, v CTF mapách jsou spawny náhodné a když se respawnujete, můžete se klidně objevit přímo v bázi druhého týmu. Druhá proměnná zamíchá maplist, takže mapy budou náhodně následovat. To může být zajímavé například v coop.

Kompletní seznam změn najdete na OdaWiki a oficiální ohlášení o vydání najdete zde. Stahovat můžete z oficiálních stránek, nebo přímo ze SourceForge.

Zdroj: odamex.net
[ 08.10.08 ] [ 20:15:03 ] [ Twister ] [ Komentáře: 1 ]

MČR pokračuje...

Je to asi týden zpátky co se na stránkách MČR 1on1 objevila newska o tom že se Bulb ujímá adminování této akce. Předpoklad pro další pokračování celého MČR je že se do této neděle (12.10) registruje tolik hráčů, aby byl celkový počet aspoň 25. Momentálně je tam 17 hráčů, takže by stačilo ještě aspoň 8 lidí, což není zas tak moc. Určitě by celé akci pomohlo kdyby se registroval někdo z těch "známějších" doomerů, prestiž akce by šla určitě nahoru. Systém a pravidla zatim nejsou stanovena, předpokládám že se objeví po ukončení registrace, to jest až se uvidí jestli se vůbec bude hrát. Takže se nezapomeňte registrovat na stránkách akce: http://doom1on1.own.cz/
Zdroj: ICQ
[ 02.10.08 ] [ 00:02:12 ] [ Twister ] [ Komentáře: 14 ]

Idoom´s Birthday Party 2008 - nové info

Přináším nové info ohledně lanky. Sepsán je systém duelového turnaje, harmonogram lanky a připravený ceny. Máme i nové zprávy z herny: nyní máme zamluveno 30 pc, takže problém s místy je zatím zažehnán. Dále je tu i jedno varování týkající se nočního provozu herny. Je zakázáno chodit kouřit nahoru do pasáže, kouřit se nadále může pouze u baru v herně...

Dále upozorňujeme účastníky, kteří nebudou moct přijet, aby se ohlásili buď mě nebo smashovi na icq nebo mail. Kdo nepřijede a neomluví se, nebude mít na další lance rezervovaný místo. Veškeré info ohledně systému a dalších věcí najdete přímo na stránkách lanky: http://lan2008.idoom.cz/


Prosím zájemce o páteční účast v hospodě, aby napsali na forum. Potřebujem vědět, kolik lidí by šlo na pivko.
[ 01.10.08 ] [ 13:40:03 ] [ Vain ] [ Komentáře: 5 ]

MČR 1on1 bez Houbaře

Kolem mistrovství v duelech to bylo poslední dobou více než všelijaké. První zmínka o této akci se na spící Doom scéně objevila před více než dvěma měsíci. Dlouho se nic nedělo, poté byl všelijak přijat návrh, aby se MČR v duelech odehrálo pod taktovkou herního serveru GamePark. Poté se opět nic nedělo, a to se možná nelíbilo samotnému Houbaři, zakladateli této akce, a začal jednat sám.

Na oficiálních stránkách se můžete dočíst, že Houbař od pořadatelství této akce ustupuje, a nechává v tom Bulba samotného. Bohužel pravé důvody, proč tomu tak je, nezveřejnil a ať už jsou jakékoliv, MČR v duelech je v existenčním ohrožení. Jedinou náplastí na tuhle akci může být turnaj na blížící se LAN akci.

[ 17.09.08 ] [ 09:11:33 ] [ Draza ] [ Komentáře: 3 ]

SHliga, 3. kolo – sesadí někdo Darga z trůnu? - UPDATED

K mému nevelkému nadšení proběhl poslední (v pořadí druhý) ročník SHligy v porodních bolestech, které by více slušely spíše premiérovému kolu herní ligy. Vedení ligy mě opět požádalo, jestli bych se neangažoval v uspořádání dalšího klání. Opět jsem (já blbec) neodmítl, a proto tímto vyzívám všechny odpovědné “důmery” k zvednutí hlavy a popřemýšlení o možné účasti. Ovšem předem upozorňuji, že budu více vybíravý a ne všechny aktivisty přijmu.

V této době se tedy připravuje další kolo a konkrétní podmínky, jak se bude hrát zveřejním dle zájmu. Jak se již stalo tradicí, ani v tomto kole nemine nejlepší hráče “odměna” ve formě věcných cen. Opět vyzívám zájemce o poslání své reakce do tohoto vlákna na fóru serveru idoom.cz.



Registrace na stránkách ligy bude spuštěna k 29.09.08

Informace o minulých kláních pak najdete na následujících zdrojích:

http://idoom.cz/forum/viewtopic.php?t=562

http://idoom.cz/forum/viewtopic.php?t=607

http://shliga.sh.cvut.cz:8080/shliga/doom-shliga-1on1

Firestone

[ 07.09.08 ] [ 21:47:14 ] [ Twister ] [ Komentáře: 8 ]

Registrace na Idoom Lan party!

Přináším dobré zprávy. Vemte si tužku, pokud možno s nějakou krvelačnou barvou a do kalendáře si poznačte datum 18. října 2008 (sobota). Od 10:00 se totiž v herně Battlezone uskuteční oficiální Idoom Lan party, na počest 10. výročí založení serveru idoom. Všichni jste srdečně zváni. Herna je zamluvená do neděle 10:00 ráno. Určitě by bylo fajn se zase sejít v pátek v nějaký knajpě, zamluví někdo něco?:)

LAN INFO

KDE: Herna Battlezone (web)
KDY: SO 18.10.08 10:00 - NE 19.10.08 10:00
ADRESA: Myslíkova 23, Praha 1
KUDY: Metrem #B (Narodní třída (200m) nebo Karlovo naměstí (230m), Šalinou (Karlovo náměstí, Lazarská, Jiráskovo náměstí)
MAPA: mapy.cz
Harmonogram: v jednání...

Další informace a registrační formulář naleznete na stránkách http://lan2008.idoom.cz
[ 05.09.08 ] [ 07:16:47 ] [ Vain ] [ Komentáře: 5 ]

Zdrojové kódy Hereticu a Hexenu vydány pod GPL

Vcelku překvapivá novinka, kterou po tak dlouhé době asi už nikdo nečekal, ale stalo se. Zdrojové kódy těchto opravdu starých her byly oficiálně vydány pod licencí GPL. Co to znamená pro světovou nejen doom komunitu? Jednoduše mohou porty zahrnovat podporu těchto her aniž by museli psát tyto zdrojové kódy od základu a nebo, jak podotkl Quasar na Doomworldu, možnost projektu jako Chocolate Heretic, respektive Chocolate Hexen.

Případné zdrojové kódy můžete stahovat z SourceForge.

[ 01.09.08 ] [ 08:34:52 ] [ Vain ] [ Komentáře: 8 ]

Odamex opět o patro výše - problém s myší vyřešen

Pokud někdo zkoušel multiplatformní port Odamex ve Windows, pravděpodobně si všiml zvláštního chování myši, respektive otáčení, které bylo cukané a Odamex se kvůli tomuto nedostatku stával nehratelným.

Za tento problém mohla knihovna SDL pro Windows, kterou ke svému běhu Odamex kvůli jednoduché přenositelnosti mezi operačními systémy používá. S tímto problémem se muselo a nebo se vypořádává mnoho her, které na těchto knihovnách fungují. A vlastně i to pomohlo Odamexu tento problém vyřešit, vypůjčením SDL knihovny od projektu ioquake3 se stává myš v tomto portu absolutně dokonalá, z mého subjektivního pohledu dokonce lepší než u známých portů jako chocolate-doom nebo PrBoom.

Jediné co potřebujete, je si stáhnout poslední verzi portu Odamex (0.4.1) a původní SDL knihovnu (SDL.dll) překopírovat touto verzí. Nová éra Doomu přes internet může začít =)

Zdroj: irc #odamex
[ 27.08.08 ] [ 16:39:10 ] [ Tomsa_x ] [ Komentáře: 18 ]

Doom na Gameparku

Kdo by neznal herní server Gamezone, či nyní Gamepark? Známe ho asi všichni. Většina z nás, především pak ti "starší" na tomto serveru pravděpodobně začínali. Postupem času se ale z tohoto serveru doomerský život v podstatě vytratil. Po pádu Gamezone a po vzniku českých serverů na Zlauncheru se na Gamepark přestalo chodit... a to je veliká škoda. Tento článek měl mít původně jeden jediný účel, ke kterému se dostanu později, ale nakonec ho malinko rozšířim. K tomu mě vede především rozhovor s Titanem a přečtení jeho článku na stránkách PRE.

Původní článek měl mít jediný cíl. Chtěl jsem oznámit že za sebe hledán náhradu na post admina doom sekce na Gameparku. Proč? Admina dělám skoro tři roky. Dřív byla Gamezone/ Gamepark místem kam chodili čeští doomeři, kde se hrálo, kde se debatovalo, kde k sobě mela komunita blízko. Poté co se Twistr po několika dlouhých letech tvrdé práce o adminství přestal zajímat, jsem to po něm převzal a pln elánu pořádal turnaje, snažil jsem se udržet hráče atd. Odliv byl ale nezadržitelný. Nic tomu nepomáhaly turnaje, kam hráči přišli a zas odešli, nepomohly statistiky, nepomohl nový mappack. Pravda je, že jsem taky zlenivěl, turnaj je maximálně jednou do roka, nová verze zdaemona vyšla před několika měsíci a já stále ještě nezařídil její nasazení na servery (upgrade proběhne v nejbližších dnech). Nemám na to holt už tolik toho elánu a chuti. To je taky hlavní důvod proč bych rád aby se toho ujal někdo nový, kdo to zase trochu rozhýbe.

S tím pak tedy souvisí druhá část toho co chci napsat a na kterou mě navedl práve Titan. Změna admina není zdaleka jediná věc která je potřeba udělat. Jeden člověk servery nenaplní. Je potřeba Gamepark oživit. Vždycky to byla studnice nových talentů, vždycky se tam scházeli starý známí, domlouvaly se duely, Clan Wary, hráči k sobě měli daleko blíž a daleko víc se dělo na scéně celkově. Koukněte se na klanové stránky. Na jakékoliv- všude je mrtvo. Proč? Nic se neděje. Ano, stále hraje plno lidí, ale ti prostě pustí zlauncher, najdou hru, zahrajou si a odejdou. To je ale obrovský rozdíl od potenciálu který představuje Gamepark. Chat, ve kterém se můžete bavit o čemkoliv, domluvit si hru s kýmkoliv, nastavit si mapu, dohodnout se na CW, na fun hru, na mix... duely, TDM, CTF, cokoliv. A napsat pak o tom newsku na klanové stránky, dyť od čeho jinak sakra jsou... Ožít zase trochu tu naší skomírající doom scénu, poznat znovu lidi se kterými trávíte tolik hodin času na obláčku a navrátit taky trochu soutěživýho ducha při spontáních Clanwarech dohodnutých na místě v chatu GP klienta.

Chce to jen chuť a místo ikonky IDE nebo Zlauncher si na plochu dát ikonky GP Duely a GP CTF. Nic víc. Když tam nikdo nebude tak chvíli počkat (třeba si mezi tím pustit i ten Zlauncher), ale když tam začnem chodit všichni, tak určitě na sebe často narazíme. Po večerech se najde určitě dostatek Čechů na pořádný maso, nebo CTF a nebo samozřejmě na hromady duelů. Novinka v nejnovější verzi zdaemona, votování map, navíc úplně odstraní i ten poslední problém GP, že šla pouze nastavit počáteční mapa a pro další výběr leda opustit hru a spustit novou. Proto na vás apeluju. Až se příště s někým domluvíte na duel (třeba po ICQ atd), nechoďte na zlauncher. Pusťte si gamepark klienta a možná v něm narazíte na další nadšence týhle parádní hry, popovídáte si s nima a třeba nezůstane jenom u jednoho duelu, ale dojde i na další... Kdykoliv budete mít chuť na dooma všeobecně, přijďte na GP, budete vítáni.

Pojďme tedy opět oživit GP. A kdo by chtěl víc než jen tam začít chodit a měl by zájem dělat admina, ať se mi ozve na mail, nebo na ICQ. Rád bych aby to byl někdo kdo hraje dooma už alespoň rok nebo je na doom scéně prostě nějak "zavedený", kdo má pokud možno alespoň 18 let a koho by dokázala doom scéna respektovat. Pravděpodobně když se vás ozve víc, tak stejně nechám hlasovat tady ve fóru, ať si rozhodnou hráči sami, koho by v této pozici chtěli...

PS: Jednoduchý návod jak si udělat takovou ikonku GP klienta, která bude hned vedle vaší oblíbené ikony s IDE či Zlauncherem: Najeďte na stránku http://www.gamepark.cz/hra/doom-2, tam je pod "rychý start" rozcestník na tři pokoje. Najeďte na jeden z nich, klikněte na něj pravým tlačítkem, dejte "uložit jako" a uložte si tento spouštěcí link na plochu, pojmenujte si ho názvem pokoje a voila... máte na ploše ikonku která vás zavede přímo do klienta bez nutnosti spoštění hlavní stránky a hledání dooma...
[ 21.08.08 ] [ 08:00:19 ] [ Vain ] [ Komentáře: 7 ]

Chocolate Doom v1.1.1 - rozhodně ne poslední verze

Chocolate Doom se ne jen na první pohled zdá hotový víc než dost. Fraggle svůj projekt tak vymazlil, že je z něj dokonalost sama a vše co uměl a měl klasický doom, jehož dokonalou simulaci si Chocolate Doom bere jako cílovou čáru, je hotovo a i něco navíc.

Chocolate Doom ne jen že zvládne přehrát všechna dema jako klasický doom, tedy zpětná kompatibilita je stoprocentní, ale funguje na všech známých operačních systémech, je u něj možnost změnit rozlišení, nastavování se provádí pomocí věrně známého "modrého setupu", stejně tak i zakládání her a připojování do nich je na stejném principu jako v klasice + možnost založit dedikovaný server.

Zkrátka Chocolate Doom je ta správná klasika, hratelná i na počítačích a operačních systémech o patnáct let novějších než Doom samotný. Pokud někdo náhodou sleduje vývoj Chocolate Doomu, určitě si všimne, že se až tak nic zásadního nemění a od verze 1.1.1 se jedná spíše o malé kosmetické změny, jako by už nebylo co zlepšovat.

To si ovšem nemyslí Fraggle, a i když to může být proti srsti lidem fandícím Odamexu, prohlásil celkem jednoznačně, že verze 1.1.1 definitivně není poslední verzí a klidně se můžeme těšit na další. Proč proti srsti Odamexu? Případné finální dokončení Chocolate Doomu by znamenalo volnost jeho předního a prakticky jediného programátora, který by se teoreticky mohl připojit k vývoji Odamexu. Fraggle ačkoliv ve vývoji Odamexu pomáhá a radí jeho vývojářům, stále není oficiálně jedním z nich a patche jako takové nezasílá, možná se hodí dodat zatím.

Přece jen Denis a Fraggle? Něco jako 2x Kilgore v ZDaemon týmu =)
Zdroj: irc #chocolate-doom
[ 18.08.08 ] [ 11:17:17 ] [ Vain ] [ Komentáře: 9 ]

MČR v duelech

Po vydařeném mistrovství republiky v CTF přichází Houbař s duelovým turnajem. Prozatím se prodistkutovává herní systém a mapy. Hlasovat, zda máte zájem o mistroství a zapojit se do diskuze nejen ohledně pravidel můžete na našem diskuzním fóru v příslušném tématu.

Na oficiálních stránkách je již k dispozici rozcestník na CTF a 1on1 stránky. Ty 1on1 naleznete na http://doom1on1.own.cz/, nejsou zatím graficky nic moc, ale účel snad splní =). Registrace pravděpodobně ještě není otevřena, ale z menu již přístupná je.

[ 06.08.08 ] [ 12:03:59 ] [ Draza ] [ Komentáře: 1 ]

Česká reprezentace na soustředění

Jak již někteří postřehli a dokonce jsme tady už nějakou tu newsku o repre měli, tak v posledních dnech už se čeští doomeři začínají připravovat na reprezentační utkání, které svedou s hochama za velkou louží. Trochu sem upustil od původní sestavy a zakotvil sem na následujícím složení:

OBRANNÉ DUO: Dopefish / Spirit

ÚTOČNÉ TRIO: Czegi / Draza / Funebrak

Po tomhle zápase s největší pravděpodobností předám trenérskou pásku někomu z mladších, ponevadž ten můj pařící čas už po prázdninách takovej moc nebude a navíc je na čase, aby se trochu změnilo celý to seskupení hráčů, který si já paličatě nasazuju :)

Reprezentanti i sparing partneři navštivte link české repre a pojďme si trochu osvěžit některý finty a taktiky, který na US borce budem potřebovat.

Link: Doom Repre

Díky všem účastníkům a pomocníkům při tréninkách a těším se na další super hry. Bližší info o průběhu a všem už bude od teď opět na fóru repre.

[ 04.08.08 ] [ 07:06:59 ] [ Vain ] [ Komentáře: 2 ]

Odamex 0.4.1

Včera vyšel nový Odamex, který poupravuje vlastnosti dva měsíce staré verze 0.4, opravuje nějaké chyby a přidává i nové vlastnosti. Verze 0.4.1, jak se podle označení dá poznat, není tak "zázračná" co se oprav a inovací týče než jak to bylo u přechodu z verze 0.3 na 0.4, ale i tak určitě stojí za zmínění se a vyzkoušení.

Z těch hlavních změn/oprav jmenujme především vylepšenou synchronizaci zbraní, problémy s freelookem byly opraveny, opraveno stahování wad souborů ze serveru a nějaké vylepšení kódu pro myš, týká se především Windows. Podpora zaheslování serverů, zvukové oznámení, připojí-li se nebo odpojí hráč ze serveru a ochrana proti spamováni chatu, tedy možnost nastavit čas mezi posíláním zpráv od jednoho hráče.

To jsou jen hlavní změny a podrobnější výčet můžete najít na oficiálních stránkách nebo neoficiálních českých stránkách. Pokud si občas Odamex zahrajete, je update na novější verzi více než doporučen, jedná se o důležité opravy. Oficiální oznámení a novou verzi naleznete na stránkách odamex.net

Zdroj: odamex.net
[ 01.08.08 ] [ 11:47:53 ] [ Vain ] [ Komentáře: 2 ]

HorizoN-XL servery pro Odamex

Francouzské HorizoN-XL servery, které jsou známé například z portu ZDaemon mají nyní i šest zástupců v Odamexu. Jedná se o klasickou nabídku většinou nejhranějších wadů a některé z nich jsou prvními zástupci mezi evropskými servery. Jedná se o:
Doom2 map01 1on1
Dwango5 map01 1on1
King1 1on1
Brit11 FFA
FreeDM Odamex CTF
Pingy se pohybují kolem pětadvaceti, i když samozřejmě záleží na vašem připojení.
[ 11.07.08 ] [ 10:06:11 ] [ Vain ] [ Komentáře: 1 ]

Patch pro Odalauncher

Pokud jste zaznamenali, že vyhledávač serverů pro Odamex z balíčku pro Windows ve verzi 0.4 a stejně tak pro ostatní operační systémy stejné verze při vyhledávání najde jen pár serverů, je tady pro Vás dobrá zpráva. Tato chyba, která nastala mezi komunikací Odalauncheru mezi master serverem, byla opravena a pro Windows můžete stáhnout opravenou verzi Launcheru z této adresy. Poté stačí přepsat původní verzi a Launcher opět nabídne všechny běžící servery pro tento port.

Jedná se o opravu Launcheru pro Windows, uživatelé ostatních OS nechť si jednoduše novější Launcher zkompilují z aktuálních zdrojových kódů Odalauncheru. Oficiální oznámení najdete na domovské stránce Odamexu.

Zdroj: Odamex.net
[ 08.07.08 ] [ 12:03:26 ] [ Twister ] [ Komentáře: 30 ]

Doom 4 na E3

Killer nám poslal novinku týkající se Dooma 4, tady je:

ID Software potvrdilo skutečnost prezentace Dooma 4 na letošní výstavě E3. Bohužel to bude prezentace formou videa a ukázky možností v ID Tech 5 engine, takže budeme muset utřít nos, protože pravděpodobnost, že ID Software bude prezentovat Dooma 4 v hratelné ukázce je velmi malá. Nakonec můžeme být rádi za to, že ID bude vůbec něco prezentovat na E3 a tak nám podá malou ochutnávku.
Zdroj: e-mail
[ 10.06.08 ] [ 22:05:39 ] [ Twister ] [ Komentáře: 4 ]

Idoom 10 years Lan party

Uh přiznám se, že mi trošku trvalo než sem našel a oprášil login do Idoom systému, ale povedlo se. Možná jste si od počátku roku všimli poklesu aktivit členů našeho týmu a nebýt vaina, bylo by tu hodně mrtvo. Situace se patrně ani v nejbližší době příliš nezmění (i když bych si nejen já přál opak). Přesto mám jednu dobrou zprávu, která potěší nejednu českou doommarinu.


V říjnu se uskuteční oficiální Idoom Lan party v rámci oslav 10. výročí založení Idoomu. Spolu se smashem plánujeme program, nicméně zatím je vše v pre-přípravné fázi. Co je však jisté už teď? Lanka se uskuteční v říjnu a bude mít "retro" charakter. 100% počítejte s duely. Ohnostroj 100% nebude. Uvažujeme i nad nějakým systémem kontestů v singlu ap. Nápadů máme dost, ale rozhodně uvítáme vaše názory a komentáře - vše směřujte do fora lanky.

Keep dooming:)
[ 06.06.08 ] [ 06:59:37 ] [ Vain ] [ Komentáře: 0 ]

Odamex v0.4

Vyšel nejen fanoušky klasiky dlouho očekávaný Odamex v nové verzi. Oproti verzi 0.3 je Odamex mnohem víc hratelný a přidává velmi zajímavé funkce. Jako hlavní změny od verze 0.3 se určitě počítá podpora funkce spectate, která je u multiplayerových portů nezbytná a byla konečně zakomponována i do Odamexu, dále propracována podpora přehrávání klasických lmp dem a přidána podpora nahrávání lmp dem. Dema nahraná v Odamexu jdou přehrát i v chocolate-doomu a PrBoomu a dost pravděpodobně i v klasickém doom2.exe

Mezi další zajímavé novinky v Odamexu se určitě řadí zobrazování jmen hráčů ve výhledu, jména jsou řazeny podle vzdálenosti od vás a jsou obarveny podle příslušnosti hráče v týmu v týmových módech. Také byl poupraven síťový kód, což činí Odamex mnohem lépe hratelný. Byl vyřešen nespočet bugů a zvýšena stabilita.

Odamex pro Váš operační systém můžete stáhnout z oficiálních stránek stejně jako si přečíst oficiální oznámení o vydání. Bližší info v češtině o nové verzi si můžete přečíst na české neoficiální stránce.

Zdroj: odamex.net
[ 05.06.08 ] [ 08:31:32 ] [ Vain ] [ Komentáře: 1 ]

Nový SkullTag a ZDaemon, Odamex 0.4 na cestě

Všechny tři vývojářské týmy multiplayerových portů si asi společně domluvily termín a vydávají nové verze svých portů. Nedávno zveřejněný ZDaemon 1.08.06 se dočkal nové revize 1.08.07, která opravuje chyby, které přinesla zmiňovaná podverze 0.6 a aby toho nebylo málo vyšel i nový SkullTag 97D2 release candidate 2.

Nová podverze ZDaemonu přidává poskromnu funkcí, SkullTag jak je zvykem přináší obrovské množství oprav a novinek včetně nového módu Survival invasion. Více se o vydání nového SkullTagu můžete dočíst na výše uvedeném odkazu.

Nový Odamex, jehož přípravu jsem již avizoval se proti původnímu plánu opozdil. V menším porovnání s novými verzemi ostatních portů bude přechod z Odamexu 0.3 na 0.4 nejvíce průlomový, jelikož přidává nespočet funkcí, opravuje ještě větší množství chyb a přivádí Odamex do prakticky hratelné podoby (pro duely zatím).

Tak jako tak jde alespoň vidět, že vývojáří ani jednoho portu nespí a určitě si jsou vědomi své konkurence v podobě ostatních portů, to pro hráče znamená jediné, skvělý "konkurenční" boj a snad i svižný vývoj. Nové verze vyjma Odamexu, který ještě nevyšel, můžete stahovat z oficiálních stránek.

[ 03.06.08 ] [ 11:31:40 ] [ Draza ] [ Komentáře: 14 ]

Oživíme repre?

Tak po Ufounovi a teď už i Dopeovi jsem si začal říkat, že bysme teda mohli nakonec zase něco spáchat na mezinárodní úrovni. Scéna co sem to tak očkem jedním sledoval teď trochu usnula, takže je ideální čas vrátit se v plný parádě. Pokud by byl tedy zájem, mohli bysme v nejbližších dnech se nějak dohodnout co, kde, s kým a za kolik.

Do komentářů se prosím ozvěte všichni repre hráči co by měli zájem, ale i ostatní hráči, poněvadž při tréninku s B-týmem se může leccos v základní sestavě změnit.

Novinku jsem šoupnul sem, páč link na repre fórum se někam zašantročil a navíc by si toho všiml asi málokdo kdybych to tam napsal, takže tady to snad bude mít větší odezvu..

A taky sem chtěl Vainovi přerušit jeho blížící se novinkové Dominating :)

[ 28.05.08 ] [ 06:45:01 ] [ Vain ] [ Komentáře: 1 ]

Nová verze IDE

Bond uvolnil novou verzi IDE, která zahrnuje změny, respektive počítá s novinkami, které přinesla nová meziverze ZDaemonu a zároveň obsahuje novinky v protokolu Odamexu, takže již počítá s podporou spectate a podobně.

Changelog:

  • support new ZDaemon 1.08.06 features:
      1. * invited servers
        * alternative wads
        * voting
  • changed ZDaemon dns names to *.zdaemon.org
  • added voting setup for Skulltag servers
  • added new Odamex launcher protocol features
  • minor improvements and error fixes

Novou verzi můžete stahovat z oficiálních stránek (2,1MiB).

[ 27.05.08 ] [ 18:17:10 ] [ Vain ] [ Komentáře: 7 ]

Odstartovala registrace na ZDaemon Euro Classic Tourney

Dnes odstartovala registrace na Classic Tourney o kterém jsem již psal. V hlasování nejspíše vyhrála mapa Entryway, která se naposledy v ZDaemon turnajích hrála v roce 2005 a tedy se v ní po necelých třech letech mohou doomeři z především evropy znovu utkat a prověřit své síly.

Mezi registrovanými hráči sice není zatím nikdo z těch jak se říká OS hráčů a z mého pohledu za nejzajímavější protivníky by se mohla jevit zatím pouze dvojice turSKA a Tuomio, ale je registrováno momentálně "pouze" 12 hráčů z 32 slotů. Pokud si myslíte, že tuto mapu ovládáte, určitě se registrujte a ukažte, že "Entrywayařům" v ČR ještě neodzvonilo.

[ 18.05.08 ] [ 08:33:54 ] [ Vain ] [ Komentáře: 3 ]

Připravuje se Odamex v0.4

Russell oznámil na oficiálních stránkách Odamexu, že je zmrazeno přidávání nových funkcí kvůli přípravám na vydání nové verze 0.4 a budou od vývojářů akceptovány pouze opravy, nikoli nové funkce.

Verze 0.3 byla první, která nebyla označena jako alpha a vyšla 4. listopadu 2007. Od této doby prošel Odamex velkou evolucí a verze 0.4 se bude opravdu v mnoha ohledech lišit, byla více méně dokončena podpora přehrávání klasických lmp dem, rozpracována podpora boom dem, přidána funkce spectate, poupraven netcode a mnoho a mnoho dalšího.

Vydání verze 0.4 je navíc nezbytné, jelikož při stažení nyní oficiální verze 0.3 se stejně nedostanete na většinu nebo možná dokonce všechny public servery, které běží na nových verzích serveru, na které se s původní verzí 0.3 nejde připojit.

Verze 0.4 bude opravdu velký mezi krok a pokud se o tom chcete přesvědčit sami, stáhněte si verzi 0.3 a poté porovnejte s verzí 0.4. Termín vydání zatím není znám, ale hned jak nová verze vyjde, budeme informovat.
Zdroj: odamex.net
[ 08.05.08 ] [ 13:58:43 ] [ Vain ] [ Komentáře: 7 ]

Doom 4 oznámen

Todd Hollenshead, CEO id Software, potvrdil, že začínají práce na čtvrtém pokračování legendární hry Doom. Oznámení o zahájení prací můžete najít na oficiálních stránkách id Software, nebo na stránkách IGN. Zároveň nabírá id Software nové talentované lidi do svého týmu, kteří by se na vývoji ne jen Doomu 4 podíleli.

Doom 4 bude nejspíše postaven na technologii id Tech 5, která bude pohánět i momentálně připravovanou hru Rage. Engine bude především pro licencování jiným titulům a Rage má fungovat na mnoha platformách včetně konzolí typu Xbox a Playstation, takže se dá očekávat, že na stejných platformách pojede i Doom 4. Víc zatím o novém Doomu prozrazeno nebylo, ale novináři toto oznámení určitě nenechají jen tak proplout a nějaké nové informace z id Software určitě vypáčí.

[ 07.05.08 ] [ 13:23:39 ] [ Vain ] [ Komentáře: 0 ]

Classic Tourney na ZDaemonu

Rangarok, jeden z adminů evropských turnajů na ZDaemonu založil nový thread na fóru ZDaemonu na téma Map choice for the June Classic Tourney. Můžete se vyjádřit k tomu, jaká z tzv klasických nebo jak někteří říkajé oldschoolových map by se měla hrát.

Na výběr jsou mapy: Dw5m1, Dw5m7, Dw6m1, Entryway, Judas23_ a Dweller2m11. Vítězná mapa by se měla hrát v červnovém Pro turnaji. Naposledy se Pro Tourney v klasické mapě konal shodou okolností také v červnu roku 2006 a byl v mapě Dw5m1, vítězem byl Scylla. Podle dosavadních hlasů se přiklání hráči i tentokrát mapě Dw5m1, o jeden hlas méně má Entryway, která se naposledy hrála v Euro map01 Xmas Special na vánoce roku 2005, u tohoto turnaje však vítěz není znám =)

Pokud se tedy chcete zůčastnit velmi prestižního turnaje, kterým Pro turnaje na ZD určitě jsou, hlasujte pro svou oblíbenou mapu.

[ 30.04.08 ] [ 09:41:39 ] [ Vain ] [ Komentáře: 4 ]

GamePark v novém kabátě

Herní server GamePark, kterému můžeme být velice vděčni za, v poměru s ostatními zeměmi, početnou herní základnu v Doomu se chystá na evoluční změnu. Po radikalní změně, kdy původní GameZone začli provozovat Progamers a ze "staré" GameZone se stal GamePark se teď chystá tzv. GamePark v2.

Nebude se jednat pouze o nový design, ale jsou plánované i nové funkce a dokonce i nové hry, s tím, že náš oblíbený Doom bude zachován. Z prvního pohledu se může zdát, že jsou nové stránky trochu méně přehledné, ale po krátkém brouzdání se vše jeví velmi logicky uspořádaně, a kde si člověk myslí, že najde určitou věc, tak ji tam většinou opravdu najde.

[ 24.04.08 ] [ 07:49:04 ] [ Vain ] [ Komentáře: 11 ]

Bodovací systém CTF v Odamexu

Nes založil na fóru Odamexu topic, ve kterém mohou hráči navrhnout, jak by měl fungovat bodovací systém v CTF Odamexu. Duchovním otcem CTF v Odamexu byl Toke, který i zapracoval určitá ohodnocení za aktivitu hráčů kolem vlajky tak, aby se dalo poznat, kdo byl pro tým opravdu užitečný a kdo jen stál za rohem a střílel protihráče do zad a vlajku za celou hru ani nevidí.

Momentální bodovací systém vypadá takto:

  • Žádné body se nezaznamenávájí za fragy, úmrtí, sebevraždy nebo zabití spoluhráče
  • Tři body za ukořistění protihráčovy vlajky
  • Pět bodů za vrácení vlastní vlajky
  • Pětadvacet bodů za donešení soupeřovy vlajky
Jedním z návrhů na změnu/vylepšení je, že vrah vlajkonoše dostane automaticky 3 body a zbylé dva do aktuálního ohodnocení pěti bodů dostane za vrácení vlajky. Což je celkem logická úvaha. K tomu jak by jste si představovali bodování v CTF Odamexu se můžete vyjádřit příslušném topicu.
Zdroj: Odamex.net
[ 20.04.08 ] [ 11:33:24 ] [ Vain ] [ Komentáře: 4 ]

Chocolate Doom v1.1.1

Včera vyšla nová verze multiplatformního portu Chocolate-doom, který se soustředí především na podrobnou simulaci klasiky. Verze 1.0.0 vyšla 12.10.2007 a včera, tedy po něco málo více jak půl roce vyšla verze 1.1.0, respektive 1.1.1.

Nová verze přináší především opravy kompatibility a bugů a hlavně různé módy rozlišení, což se hodí pro širokoúhlé monitory a podobně. Také kontrola verze klientu/serveru se dá vypnout, aby se mohly spojit dvě různé verze chocolate-doomu nebo dokonce se Strawberry Doomem (fork chocolate-doomu).

[ 14.04.08 ] [ 07:32:57 ] [ Vain ] [ Komentáře: 0 ]

Odamex již s podporou spectate

Odamex tým zapracoval přes víkend na svém dítku a dokončil podporu spectate, která doposud fungovala jen tak nějak. V revizi číslo 567 byla tato podpora zakomponována lépe a plná podpora, tedy úplné doladění by mělo být už ve verzi 0.4

Zároveň byly přidány dvě nové proměnné pro server, a to "globalspectatorchat" a "maxactiveplayers". Pokud je "globalspectatorchat 0", mohou diváci mluvit pouze mezi sebou a nerušit tak hrající hráče. Maxactiveplayers pak udává, kolik hráčů se může připojit do hry. Více se můžete dočíst na oficiálních stránkách, nebo na českých neoficiálních.

Zdroj: Odamex.net
[ 09.04.08 ] [ 17:06:18 ] [ Vain ] [ Komentáře: 14 ]

SkullTag 97d final

Před týdnem vyšla finální verze SkullTagu s označením 97d. Nevím jestli jsem špatně hledal, nebo to na stránkách opravdu není, ale nějaký seznam změn se mi nepovedlo najít, tedy alespoň ne v použitelné podobě a prohledávat fórum a změny v jedenácti RC verzích se mi opravdu moc nechtělo a nemám možnost SkullTag vyzkoušet, takže je to na vás =)

Co rozhodně stojí za zmínku je, že SkullTag ušel od původního Doomu velmi dlouhou cestu. Že se jedná o Client/server architekruru je samozřejmé, ale podpora pro až 32 hráčů (ZDaemon max 16, Odamex max 255), přes 50 nových map od nejlepších mapperů komunity, více než 15 herních módů a mnoho dalšího dělá SkullTag nejsvyspělejším online portem. Na závěr přidávám trailer, který by pro verzi 97d připraven a stojí určitě za shlédnutí.

[ 08.04.08 ] [ 09:34:25 ] [ Vain ] [ Komentáře: 2 ]

Chocolate Doom na vyšším rozlišení

Popravdě nevím, jak moc je tohle novinka, ale zas moc stará zpráva to určitě není. Mnoho z vás nejspíše zná port doomu Chocolate Doom, který simuluje klasický doom do nejmenších detailů, tedy až do nedávna.

"Čokoláda" vyjma podpory moderních OS jako Windows XP nebo Linux a TCP/IP protokolu nepřinášela nic nového od původního doomu, byla to prostě klasika s těmito dvěma vylepšeními. Klasiky se držela i co se rozlišení týče, což je už dnes dosti nemilé, jelikož na nějakém 19" LCD monitoru se v původním rozlišení nehraje nejlépe.

Programátoři Chocolate Doomu tedy přidali podporu, nebo prostě kód pro možnost změny rozlišení, například na 800x600 nebo dokonce na exotická rozlišení jako například 800x480 (rozlišení dnes populárního subnotebooku Asus Eee, viz obrázek).

Sice zatím není možnost toto nastavit v setup utilitě, ale lze změny rozlišení docílit jednoduchým parametrem při spuštění hry například

  • chocolate-doom -width 1280 -height 800

pro rozlišení 1280x800. Když jsme s Titanem přemýšleli na portem pro plánovanou OS LAN, odrazovalo nás rozlišení čokolády od volby tohoto portu, nyní už by to takový problém být nemusel.

[ 01.04.08 ] [ 12:59:11 ] [ Vain ] [ Komentáře: 6 ]

Freedoom 0.6.2

Informace o vydání Freedoomu 0.6, která byla zveřejněna 28. února 2008 mnoha lidem četně mě proplula mezi prsty, ale když jsem se dnes díval do portage Genta, zahlédl jsem verzi 0.6.2 a ihned jsem si všiml, že po nějakém roku a půl vyšla nová verze tohoto velmi zajímavého projektu.

Freedoom je volně šiřitelný, plnohodnotný wad soubor. Doom jako takový již uvolněn byl, ale základní stavební kameny v podobě doom.wad a doom2.wad jsou stále v moci ID Software a bez nich si Doom nezahrajete, pomineme-li Freedoom. Freedoom obsahuje nové zvuky, monstra, textury, zbraně... jinými slovy vše, na co by se mohla vztahovat non-free licence doom.wad či doom2.wad. Díky tomu můžete hrát na doom enginu založenou hru absolutně zdarma. Více se o nové verzi a wadu samotném dozvíte na oficiální stránce Freedoom.

[ 20.03.08 ] [ 00:49:09 ] [ Draza ] [ Komentáře: 16 ]

Máte zájem o 2 vs 2 TDM ligu?

Včera se mnou prohodil pár slov Chaindude a zmínil se, že se rozjíždí TDM liga 2 vs 2 a vypadá to že to rozjíždějí ve velkým. Mají být dvě divize - americká a evropská. Každá samozřejmě bude mít vlastní servery. Shodou okolností jsem mluvil s Kilgorem ten večer a říkal mi že už nahazuje servery na Lapu takže to Chaindude myslí fakt vážně.

Nicméně o co se tedy bude jednat? Systém bude 2 vs 2. Bude se hrát pravidelná sezóna - 6 týdnů na 6 wadů. Zkráceně jeden wad týdně :) Následně pak semifinále, finále boj o třetí flek apod. Nastavení by se mělo podobat TDM turnaji, který se před nějakým tím rokem hrál. Navíc bude nastaven i nějaký ten timelimit a taky "force respawn" takže si holt nebudete moct vyčkávat s respem, ale zase to dostane grády aspoň! Hráče si budete moct volit sami, takže to není žádnej IDL draft nebo co to tam maj.

Každopádně tuhle reklamu sem mu slíbil a alespoň by to byla zas změna než CTF dokola a občas nějakej ten duel dokola..

Takže se ještě mrkněte semhle pro nějaký další info:

http://leagues.doomedearth.info/

a pak hurá se registrovat :)
[ 05.03.08 ] [ 10:01:28 ] [ Vain ] [ Komentáře: 7 ]

Nová verze IDE a nové stránky projektu

Již delší dobu nefungovaly stránky vyhledávače serverů pro online porty Doomu Internet Doom explorer. Před pár dny však Bond spustil novou verzi, kterou najdete na adrese http://doomutils.ucoz.com a stejně tak zde najdete novou verzi IDE 4.17.

Mezi hlavní změny patří podpora dem ze SkullTagu, tlačítka v levém dolním rohu IDE pro spuštění/vypnutí nahrávání dem a tlačítko pro spuštění již nahraného dema. Byla změněna adresa SkullTag masteru atd.. více najdete v changelogu nebo v novince o vydání.

[ 26.02.08 ] [ 23:07:11 ] [ Draza ] [ Komentáře: 1 ]

Máte zájem o druhé kolo SHligy?

Možná jste někteří zaregistrovali, že nedávno doběhlo premiérové kolo akademické SHligy, kde byl poprvé zahrnut i Doom (ZDaemon). Pro menší účast ze strany studentů se hráčský “zásobník” naplnil i externími hráči z řad běžných (ale o to kvalitnějších) smrtelníků. Akce proběhla v poklidu a byly rozdány i věcné ceny pro nejlepší.

V této době se připravuje další kolo, kde se s Doomem taktéž může počítat. Jediné na čem záleží je zájem ze strany hráčů. Konkrétní podmínky, jak se bude hrát se včas zveřejní dle zájmu. Prosím o vaše vyjádření do fóra na webovém projektu idoom.

Informace o minulém kolem pak najdete na následujících zdrojích:

http://idoom.cz/forum/viewtopic.php?t=562

http://shliga.sh.cvut.cz:8080/shliga/doom-shliga-1on1

Firestone

[ 23.02.08 ] [ 12:36:27 ] [ Vain ] [ Komentáře: 5 ]

Který port jako náhradu klasiky?

Poslední dobou je celkem novinkové sucho. Není to ani dáno tím, že by neměl kdo psát, ale prostě se nic moc podstatného neděje, nebo o tom prostě já nevím a tedy ani nepíšu. Chtěl bych to tedy využít k takovému menšímu seriálu o portech, díky kterým si můžete připomenout, jaký vlastně původní Doom byl. Který port je nejlepší, jaké má výhody, zápory, jaký je po síti a podobně. Možná si v budoucnu vezmu do hledáčku i multiplayerové porty, ale to jsem se ještě nerozhodl, jelikož situace kolem nich je většině určitě více či méně známa.

Vzal jsem v úvahu všechny porty a vybral z nich ty, které se snaží o simulaci klasického Doom respektive Doom2 exe. V příštích dnech se zde tedy objeví postupně popis portů PrBoom, Chocolate-doom, Eternity, Strawberry Doom a Odamex. Nechci slibovat, že to bude hned zítra nebo podobně, jelikož síťový kód sám se sebou jen tak neotestuju, takže jsem omezen tím, kdy se z kolejí vrátí soused, s kterým tyto porty skrz na skrz otestujeme. Doufám, že to ocení alespoň pár zarytých klasikářů ;)

[ 17.02.08 ] [ 10:11:48 ] [ Vain ] [ Komentáře: 1 ]

Nová verze ZDoomu

Před pár dny vyšla nová stabilní verze velice známého portu ZDoom. Na oficiálních stránkách byla naposeldy zmíněna verze 2.1.7 30. října 2007. Tento pátek vyšla tedy verze 2.2.0, která přináší především mnoho oprav jak můžete vidět ve velice dlouhém changelogu.

Verze 2.2.0 navíc vychází společně s novou verzí ACC, což je kompilátor ACS skriptů. Obojí můžete stáhnout ze sekce Downloads na oficiálních stránkách ZDoomu, samozřejmě včetně zdrojových kódů jak je u ZDoomu zvykem.

[ 14.02.08 ] [ 06:58:07 ] [ Vain ] [ Komentáře: 0 ]

Bude LAN 2008 #1?

Draza_Jr. nakousl jako první téma, do kterého se očividně nikomu moc nechtělo. Plánování LAN 2008 s pořadovým číslem jedna. Jak je posledních pár let zvykem, každý rok se uskuteční dvě LAN akce, v první a druhé polovině onoho kalendářního roku. Vzhledem k tomu, že se pomalu ale jistě blíží čas na přípravu první LAN, měly by se probrat nějaké ty ne jen organizační záležitosti.

Na navrhování data je nejspíše zatím brzo, předem by bylo dobré si ujasnit, zda je vůbec o první LAN roku 2008 zájem. Vyjádřit se můžete ve příslušném topicu místního fóra.

[ 11.02.08 ] [ 09:01:55 ] [ Vain ] [ Komentáře: 0 ]

Nová adresa master serveru SkullTagu

V druhé polovině ledna byla změněna adresa Master serveru SkullTagu, což mělo za příčinu nenačítaní serverů v IDE a v IDEse. Pokud u Vás tento problém přetrvává, změnte starou DNS adresu skulltag.kicks-ass.net:15300 za novou, která je skulltag.servegame.com:15300. Nová verze SkullTagu 0.97D by toto nastavení měla automaticky změnit. Změny lze v IDE provést na kartě Options > Master Server Addresses.
[ 11.02.08 ] [ 08:43:32 ] [ Vain ] [ Komentáře: 5 ]

Euro CTF Tournament #6

Draza_Jr. spustil na fóru ZDaemonu registraci na další, v pořadí již šestý Euro CTF turnaj. Registrovat se můžete prostřednictvím účtu na fóru v příslušném topicu. Jak má vypadat registrační formulář najdete v prvním Drazově postu.

Jak je již tradicí, jedná se o turnaj 3 vs. 3 a tentokrát se jedná o wad zdectfmp, který byl dříve odhlasován taktéž na fóru ZDaemonu a získal plnou polovinu ze všech hlasů. Registrovány jsou prozatím tři týmy, z toho dva české, oba zastupující klan Death Hunters.