Screenshot

DooM Open 2010

Účastníci prosincové DooM Open 2010, chybí Bubuss se synem...

ID soft Gamespy interview

[ Twister ] [ 23.07.2004 ]
Úvod

Rozhovor se šéfem id Hollenshedem, hlavním designérem Willitsem a ředitelem ochodního vývoje Strattonem pochazí z Gamespy. Na jeho překladu jsme spolu s ufonem pracovali dobrý 2 hodinky.


GameSpy: První věc: jaký to je pocit, když je Doom 3 konečně hotov?
Tim Willits: Jsem stále trochu nervózní. Máme teď několik velmi pozitivních recenzí, takže si myslím, že bysme se mohli cítit lépe, jenže když posíláš své "děťátko" do celého světa, vždycky seš nervózní. Ale jinak se nám všem ulevilo. Teď jen čekáme až se hra dostane do rukou hráčům po celém světě.

Gamespy
: Kdy jste definitivně dokončili vývoj Dooma 3?

Tim Willits: Zdroják jsme dodělali asi 45 minut předtím než to Tood oznámil zbytku světa.

GameSpy
: Byly nějaké větší překážky, které jste museli při závěrečném dokončování hry překonat?

Tim Willits: Ne, žádné větší překážky nebyly. Všechny velké nedostatky jsme vyřešili když jsme dodělali beta verzi. Testování multiplayeru bylo něco, na co jsme se museli zaměřit ke konci víc. Celý single-player byl téměř dokončen. Ve většině případů jsme testovali multiplayer. Na zdrojáku pro singl jsme už 2, 3 týdny nic nedělali.

GameSpy
: Na kolika CD vyjde Doom 3?

Todd Hollenshead: Na 3.

Gamespy
: Můžete nám dát přestavu o tom, kolik budeme potřebovat místa na hard disku?

Todd Hollenshead: Asi 2 GB. Řekněte lidem ať defragmetují před tím než si Dooma nainstalujou.
Tim Willits
: Jo, pomůže to.

GameSpy: Co můžete říct všem hráčům, kteří sledují nové grafické karty a přemýšlejí zda potřebují upgrade, ohledně odlišných systémů? Kolik testování máte za sebou a co můžou hráči čekat?
Tim Willits: Dobře, ve skutečnosti bude uveřejňováno několik oficiálních benchmarků a několik dalších hardarových analýz - některé možná vyjdou před tímto článkem. (Tim měl pravdu:)

GameSpy: Máte nějakou radu pro hráče, kteří musí mít hru okamžitě po vydání? Jaká je nejlepší cesta jak Dooma 3 získat co nejdříve? Budou nějaké maloochodní sítě nabízet hru ihned po půlnoci v den vydání?
Tim Willits: Myslím, že tohle bude vědět Activision lépe než my. (Pozn. editor Gamespy: Activision později informoval, že několik obchodů bude skutečně nabízet speciální prodej Dooma hned po půlnoci 3. srpna v 0:01. Jedná se o ochody v Chicagu, Washingtonu, Miami, Los Angeles, New Yourku a Dallasu.)

GameSpy
: Všimli jsme si, že některé obchody chtějí tuto hru prodávat za vyšší než běžnou cenu 55 a 60 dolarů. Je to Activision, id Software nebo koncoví prodejci kdo tlačí cenu nahoru?

Todd Hollenshead: Při jejím uvedení na trh nabízí Activision tuto hru za 54.99$, cokoliv navíc mají na svědomí nejspíše koncoví prodejci. (poznamka vydavatele: na přímý dotaz nedokázali Activision cenu 54.99$ jakkoliv komentovat)

GameSpy: Je už dokončeno demo DOOM3?
Tim Willits: Pracujeme na tom a až se dohodneme, kdy bude nejlépe toto demo vypustit, vypustíme jej.

GameSpy
: Už máte nějakou představu o tom co by v tomto demu mělo být?

Tim Willits: Ano, ale než si ujasníme, co přesně chceme ukázat, nechci něco oznamovat dopředu a pak zjistit že to bude jinak a zklamat lidi nečím, co očekávají a potom to nenajdou. Bude to skvělé, a jsme si jistí, že toto demo ukáže lidem jaký Doom 3 ve skutečnosti je. Musíme ale napřed vymyslet nejlepší zbůsob jak na to.

GameSpy
: Myslíte si že to demo bude mít nějakou podporu Multiplayeru, nebo to bude jen Singleplayer?

Tim Willits: Ještě sme se nerozhodli, mluvili jsme o tom, ale neustále se k tomu vracíme. Hru jsme sotva dokončili a tak se ještě dostáváme z šoku (smích) a vymýšlíme co dál. Prostě jsme se ještě nerozhodli.

GameSpy
: Jak jde práce na X-BOX verzi Doom 3?

Tim Willits: Jde to dobře. Vypadá rychleji, stabilněji opravdu se to daří. Myslím že lidi budou překvapení. Nedávno tu procházeli nějací návštěvníci a zrovna mi to běželo na televizi v kanceláři, jejich reakce byla "Wow, to vypadá prostě úžasně". Jsme tím velmi nadšeni.

GameSpy
: Platí stále že datum vypuštění X-BOX verze je "až bude hotovo"?

Tim Willits: Samozřejmě! Na paži si žadná data vytetovat nenecháme. (smích)

GameSpy
: Po tak dlouhém procesu vývoje, vezme si váš tým nějaký oddychový čas, nebo se rovnou pustíte do nečeho dalšího?

Tim Willits: Náš velmi talentovaný výtvarný team už začal pracovat na další hře. Kenneth Scott (výtvarník id software) tento tým vede. Pracuje na nějakých koncepčních nákresech a vytváří opravdu skvělé věci. Takže tito lidé už začali pracovat na další hře a to je skvělé. Samozřejmě někteří z nás si vezmou dovolenou, ale nejsme žádná rocková kapela. (smích) Nebereme si půlroční dovolenou po jednom turné. Toto je naše práce.

GameSpy
: Už bylo zveřejněno, že vaše další hra nebude žádný další Doom či Quake či něco podobného...

Tim Willits: ... to souhlasí.

GameSpy
: Time, ty jsi pracoval s týmem Raven Software na Quake IV jako jakýsi poradce-kontrolor. Jak pokračuje vývoj?

Tim Willits: Ano, oni Quake IV vyvíjejí a id jej produkuje, lepší slovo mě nenapadá. Jde to dobře. Dokončování Dooma mi neposkytlo dost času, který bych mohl věnovat tomuhle titulu, ale práce s Raven dělá naší práci o hodně lehčí, protože oni jsou talentovaní. Převzali naší (Doom 3) technologii a dokázali s ní úžasné věci. Jejich zručnost a design levelů je prostě vynikají. Quake IV je uplně odlišná hra než Doom 3 a myslím, že lidé budou s tímhle titulem velmi, velmi spokojení.

GameSpy
: Todde, nedávno ses objevil v G4 TechTV Videu, kde ses zmínil o Return to Castle Wolfenstein 2. Co nám k tomu můžeš říct?

Todd Hollenshead: Pravděpodobně jsem řekl víc než jsem chtěl.

GameSpy
: Napadlo vás někdy udělat "sběratelskou edici" pro Dooma 3?

Todd Hollenshead: No problém se sběratelskou edicí je ten, že do toho nechceme jít dokud nebudeme mít nějaký cool věcičky, který bysme k tomu přidali, prostě jsme se nikdy nedokázali s activision shodnout na tom, jak se to celé bude "balit". Potom tu byly významné částky. Then there was a significant amount of pushback from retailers over multiple SKUs of the same product title at launch. They don't like it because they have to keep track of two different pieces and two different price points and all that sort of stuff -- some of the at-launch "Collector's Editions" may be going away based on the new retail attitude. (tohle je fakt zprasanej odstavec, takže si ho přeložte sami pozn Twister:)
Tim Willits
: Ale když uvidíte zaměstnance id Software, můžete si od nich nechat krabici podepsat a mít svojí vlastní limitovanou sérii. (smích)
Todd Hollenshead
: Vstupné je zdarma, jedine co musíte udělat je přinést si "paint pen" a bude. (smích)

GameSpy
: To je dobré téma -- máte nějaké prohlášení, co budete dělat na QuakeConu 2004? Máme něco v brzé době očekávat?

Marty Stratton: Oznámili jsme, že uspořádáme Doom 3 turnaj, který bude hlavním programem na celé show. NVIDIA sponzoruje turnaj a to 150,000$ v hotovosti i věcných cenách. Quakecon 2004 bude větší než minulý rok s více penězi a více cenami. Jdeme na to trochu jinak, protože hra ma vyjít právě před začátkem QaukeCon. To opravdu srovná startovní pole co se týče spravedlivosti soutěžení. V podstatě uděláme registraci pro doom3 turnaj přímo na místě. Kdokoliv kdo má zájem se registruje na místě a soutěžící budou vybíráni losováním. Takže tam bude asi 60 000$ v peněžitých výhrách a cenách pro 256 soutěžích kteří budou vylosováni. Žádné upřednostnění pro PRO-Hráče, prostě jen dobrá příležitost pro normálního fandu.